MEZINÁRODNÍ DEN PROTI DIETÁM. DEJTE SI NĚCO NA ZUB MEZINÁRODNÍ DEN PROTI DIETÁM. DEJTE SI NĚCO NA ZUB – Tropikalia
MEZINÁRODNÍ DEN PROTI DIETÁM. DEJTE SI NĚCO NA ZUB

MEZINÁRODNÍ DEN PROTI DIETÁM. DEJTE SI NĚCO NA ZUB

U nás i ve světě se 6. května každoročně slaví Mezinárodní den proti dietám, který vznikl díky Mary Evans Young v roce 1992 ve Velké Británii. Hlavním cílem tohoto svátku je poukázat na nezdravé diety, které škodí tělu a většinou nejsou ani příliš účinné. Chcete-li mít štíhlé a především zdravé tělo, vsaďte na přirozenost a dlouhodobě udržitelný zdravý životní styl.

Extrémní diety či dokonce hladovky nemají smysl

Pokud patříte mezi ženy, které se někdy pokoušely nějaké to kilo zhubnout, budete nejspíš souhlasit s tím, že cesta je to dlouhá a klikatá. Extrémní krátkodobé diety, hladovění, zázračné koktejly či dokonce pilulky na hubnutí nemají smysl. Ke štíhlé a zdravé postavě vedou malé a dlouhotrvající krůčky, které vás nasměrují k celkové změně životního stylu. To potvrzuje i Zuzana Linhares, výkonná ředitelka a provozní manažerka firmy Tropikalia „Držení radikálních diet je vždy pouze dočasné. Většina se totiž opět vrátí k původnímu jídelníčku a hmotnost opět začne stoupat. Do roka navíc mají lidé po dietách váhu zpět a většinou dokonce přiberou ještě víc,“ tvrdí Zuzana Linhares a doporučuje všem ženám, aby samy sebe přijmuly a nenechaly si podsouvat medii žádný ideál krásy.

Jídlo má být požitkem

V současné době může být tlak na mladé dívky, ale i ženy ještě podstatně větší než v minulosti. Už jim totiž není předhazovaný ideál krásy v podobě štíhlých a naprosto dokonalých žen pouze z časopisů či televize, ale i ze sociálních sítích, kde si navíc ženy své tváře, ale i těla upravují pomocí nejrůznějších filtrů a aplikací. Následkem toho jsou mnohé ženy nešťastné, protože si připadají tlusté a schylují se kvůli tomu k extrémních dietám. Přitom jídlo má být požitkem, nikoliv trestem. Navíc abyste měla zdravé tělo a cítila se šťastná, nemusíte držet diety či se v jídle nějak zvlášť omezovat. Stačí, když začnete dávat přednost zdravějším potravinám. „Jezte kvalitní potraviny v jejich přirozené podobě. Vyhýbejte se průmyslově zpracovaným potravinám. Ne ale kvůli hubnutí. Dělejte to pro své tělo a zdraví a zároveň i s ohledem na životnímu prostředí,“ radí Linhares.

Náš tip: Vyzkoušejte zdravou snídaňovou bowl

 

Ingredience:

  • ½ zralého banánu
  • 1 jogurt (tučný bílý jogurt, rostlinný jogurt či jiný)
  • velká hrst mražených jahod
  • 30 g ovesných vloček
  • 1 odměrka proteinu (dle chuti)
  • 4 lístky čerstvé máty (lze použít i na ozdobu)
  • čerstvé ovoce, oříšky a čokoláda na ozdobu

 

Postup: Vše dejte do mixéru a rozmixujte. Doporučujeme použít výkonný mixér. Hotovou směs přelijte do kokosové misky. Ozdobte nakrájeným čerstvým ovocem, kešu oříšky a vysokoprocentní čokoládou. Nahoru položte lístek čerstvé máty.

Hubnutí je věčné téma

Bez ohledu na to, jestli opravdu potřebujete nějaké to kilo zhubnout, nenechte se zlákat postupy, které slibují v redukci hmotnosti zaručený výsledek. Několikaměsíční zeleninové detoxikační kúry, vynechávání lepku a dalších skupin potravin bez toho, aby to mělo opodstatnění (například alergie na lepek), diety v prášku, radikální omezování sacharidů, zákaz konzumace jídla po páté hodině večer a další nesmyslná omezení vám mnoho zdaru nepřinesou. Naopak to může negativně ovlivnit nejen vaše fyzické, ale i psychické zdraví! „Pro efektivní a dlouhotrvající hubnutí si nastavte rozumný kalorický deficit a najděte si takový způsob stravování, který pro vás bude příjemný a dlouhodobě udržitelný,“ radí Zuzana Linhares z Tropikalia a na závěr všem ženám vzkazuje, aby si užily Mezinárodní den proti dietám a oslavily svou ženskost a přirozenou krásu.

 

Autor: Linda Tomsa Kalašová


Komentáře

Komentář musí být schválen předtím, než bude zobrazen

Net Orders Checkout

Item Price Qty Total
Subtotal 0,00 Kč
Shipping
Total

Shipping Address

Shipping Methods